pondělí 7. listopadu 2011

Konec dudlíku a plenek (Lisa 11.týden)

LISA: V úterý dopoledne nás maminka obě naložila na kočárek a po vzoru tety Eliny jsme se šly proklusnout podél Labe. Odpoledne jsme pak jeli s tatínkem na cyklostezku do Brandýsa. Ella dojela na motorce až k prvnímu domečku, který je vzdálený 1km. Ve středu ráno odletěl tatínek do Itálie, přijela babička Jája, maminka dovedla Ellu do mateřského centra a sama šla na přednášku Dr. Ilony Špaňhelové o Výchově a vývoji dítěte 1 až 3 roky. Následkem toho nastal Elle tvrdý výcvik. Ella začala doma chodit bez plenky a bez kalhotek, aby se naučila na nočník. Večer se jí maminka snažila po dobrém přesvědčit, že má spát bez dudlíku, ale nakonec vyměkla. Ella se naučila dokonce otevírat dveře od svého pokoje a sama přišla ve spacím pytli sledovat Rybí legendy. Ve čtvrtek šla Ella bez plenky i na procházku a poprvé se vyčůrala na trávu. Cestou z vycházky pak dobrovolně vyhodila oba své dudlíky do popelnice. Doma se pak několikrát počůrala na koberec, postel i lino, ale párkrát i do nočníku. Večer usla po kratšm protestu a v noci se vzbudila s brekem, ale nakonec to bez dudlíku zvládla. V pátek dopoledne se vrátil tatínek. Ella čůrala strašně často a někdy i do nočníku. Večer Ella usla s tatínkem na velké posteli u sebe v pokoji. V sobotu ráno přijela teta Maruška, která si s Ellou hrála a pak s námi vyrazila do Kostelce na Maudi Cup. Mně s Ellou přijeli hlídat babička s dědečkem, kteří Ellu učili poznávat stromy v lese. Doma si už Ella chodila na nočník sama i bez připomínání, ale venku si ještě říct neuměla a jednou se počůrala do kalhotek. Večer usla po větších protestech, v noci opět spadla z velké postele. Takže tatínek ráno odmontoval posteli nožičky, aby Ella už neměla kam padat. V neděli jsme jeli opět do Brandýsa, protože bylo krásné slunečné počasí. Ella opět jela na motorce k domečku, rodiče se projeli na lyžích a já v kočárku. Musím se pochlubit, že už konečně držím hezky hlavičku a skoro mi nepadá. Taky dokážu hodně kopat nožičkama, třese se pak celý kočárek, košík nebo přebalovací pult.
ELLA: Rodiče říkají, že už jsem velká holčička a ve čtvrtek budu mít druhé narozeniny. Mě se však zdá, že toho po mě chtějí trochu moc. Od vyhození dudlíků se mi po obědě ještě nepodařilo usnout. Možná i proto zlobím někdy víc a jsem mrzutější. Nechápu to, Lise dudlík cpou a já jsem svoje musela vyhodit do popelnice. Je pro mě také těžké, že musím myslet na chození na nočník, když mám plnou hlavu her a lumpáren. Můj močový měchýř udrží jen málo tekutiny a když se napiju, čůrám i desetkrát za hodinu. Spím už na velké posteli bez nožiček, jen tam nechci moc usínat sama a využívám toho, že jsem se naučila otevírat dveře, takže mi usínání trvá dlouho. Ráda si teď s maminkou i tatínkem zpívám písničky, říkám básničky a venku procvičuji značky aut (začínám už rozeznávat i barvy). Také mě baví zkoušet si různé modely oblečení a někdy si hraju na miminko a lezu do korbičky kočárku či do Lisina košíku (viz foto).

1 komentář:

  1. Nojo, holky, moc vám to oběma sluší:-)!
    Ello, vyřiď prosím tě rodičům, že pojedu na Vánoce zase do Evropy, tak že bych se někdy po Vánocích stavila v Bedřichově (jestli tam tedy Humanita zase bude). Ještě nemám přesné plány, dám vám vědět později.
    Měj se hezky a držím palce s nočníkem!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat